Akademia Liderów – to cykl specjalistycznych szkoleń, które odbywają się metodą online/lub hybrydową.
Są przeznaczone dla przedstawicieli regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych z całej Polski.
Adresatami tego zadania będzie kadra menadżerska organizacji, funkcjonujących w systemie promocji turystycznej Polski POT-ROT-LOT.
W ramach działań odbędzie się także konferencja podsumowująca cykl szkoleń, powstanie także publikacja „Poradnik dobrych praktyk – jak skutecznie i efektywnie zarządzać marką terytorialną.
- W szkoleniach udział bierze Magdalena Tereszczuk – prezes Lokalnej Organizacji Turystycznej “Roztocze”.
Kluczowe zadania:
- „Akademia Liderów” – cykl specjalistycznych szkoleń, które odbędą się metodą online/lub hybrydową. Są przeznaczone dla przedstawicieli regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych z całej Polski. Adresatami tego zadania będzie kadra menadżerska organizacji, funkcjonujących w systemie promocji turystycznej Polski POT-ROT-LOT.
- Konferencja podsumowująca cykl szkoleń w ramach „Akademii Liderów”
- Promocja w mediach efektów projektu.
- Publikacja „Poradnik dobrych praktyk – jak skutecznie i efektywnie zarządzać marką terytorialną?”
Celem głównym projektu – zakładającego realizację spotkań szkoleniowych, konferencji a także wydanie publikacji i materiału promocyjnego będzie wzmocnienie kompetencji kadr zarządzających polską turystyką.
Cele szczegółowe projektu:
- rozszerzenie wiedzy z zakresu organizacji i zarządzania markami turystycznymi,
- rozszerzenie wiedzy z zakresu podnoszenia jakości produktów turystycznych – głównie obszarowych, liniowych i sieciowych,
- rozszerzenie wiedzy z zakresu marketingu i narzędzi promocji marek przy wykorzystaniu m.in. cyfryzacji i automatyzacji procesów,
- dostosowanie metod świadczenia usług turystycznych oraz produktów turystycznych oraz ich komunikacja i marketing do nowej rzeczywistości po pandemii COVID-19,
- rozszerzenie wiedzy z zakresu kompetencji społecznych w tym współpracy sieciowej, umiejętności budowania grupy
- podniesienie wiedzy w zakresie świadomości ekologicznej.
Starannie wyselekcjonowani eksperci polscy oraz zagraniczni zaprezentują tematy najbardziej interesujące obecnie kadrę menadżerską – jak wzmocnić destynację turystyczną, jak poprawić jakość usług świadczonych przez branżę turystyczną, jakie są trendy (po-covidowe) w marketingu turystycznym, jak zaplanować kampanię promocyjną, jakie są możliwości wsparcia dla działalności inwestycyjnej i promocyjnej.
Harmonogram i tematyka zajęć:
1). 26.10. 2021 – wtorek – Temat 1: Koncepcja tworzenia i rozwoju marki terytorialnej z wykorzystaniem najlepszych przykładów z kraju i zagranicy.
- Budowanie i wdrażanie strategii marki
- Kreowanie marki terytorialnej w odniesieniu do obszaru, szlaku, produktu etc.
- Rola poszczególnych partnerów w procesie kreowania marki terytorialnej
- Zarządzanie portfelem marek terytorialnych i rozwój turystyki krajowej.
2). 08.11.2021 – poniedziałek – Temat 2: Komercjalizacja oferty turystycznej. Omówienie dostępnych praktyk i rozwiązań.
- Certyfikacja produktów i usług turystycznych – przykłady stosowanych rozwiązań.
- Współpraca partnerów – ich role i współpraca – rozwiązania sieciowe
- Sprzedaż – najbardziej efektywne narzędzia
3). 19. 11. 2021 – piątek – Temat 3: Badania ruchu turystycznego i ich praktyczne wykorzystanie w kształtowaniu polityki rozwoju marki i produktów i ich marketingu .
- Metodologia
- Zakres badań
- Sposoby wykorzystywania i dystrybucji badań w zakresie budowania marki i tworzenia produktów turystycznych
4). 24.11. 2021 – środa – Temat 4: Kampanie promocyjne – skuteczność a nakłady.
- Zasady tworzenia skutecznych kampanii promocyjnych.
- Najbardziej skuteczne narzędzia
- Przykłady skutecznych kampanii promocyjnych z uwzględnieniem pandemii.
5). 30.11. 2021 – wtorek – Temat 5: Zarządzanie marką terytorialną.
- Systemy zarządzania marką turystyczną funkcjonujące na świecie
- Rola lidera, dobre i złe praktyki, analiza przypadków.
- Funkcjonowanie DMO z wykorzystaniem najlepszych przykładów z kraju i zagranicy. promocyjne, prowadzenie i rozliczanie.
6). 10.12. 2021 – poniedziałek – Temat 6: Modele zintegrowanego zarządzania w turystyce na przykładzie wybranych krajów europejskich. Analiza porównawcza w odniesieniu do uzyskiwanych efektów – zmiana terminu z 15.11.2021
- Systemy zarządzania turystyką na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym.
- Instytucje i relacje pomiędzy nimi.
- Role poszczególnych interesariuszy rynku oraz ich funkcje i zadania.
7). 07.12. 2021 – wtorek – Temat 7: Fundusze europejskie nowej perspektywy na przedsięwzięcia turystyczne – przegląd programów operacyjnych, wzorcowy projekt, przykłady najciekawszych realizowanych projektów turystycznych w Polsce i zagranicą.
- Fundusze na poziomie europejskim.
- Fundusze na poziomie krajowym, regionalnym.
- Przykłady dobrych praktyk.
14.12.2021r. – wtorek – Konferencja podsumowująca projekt.
,,Dofinansowanie zadania publicznego ze środków Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii zgodnie z zawartą Umową nr III/17/P/63003/2820/21/DT”